Global IMC Network

  • www.indymedia.org
 

מה קרה בסילואן

elad archeology

ערן, פעיל בסולידריות שייח’ ג’ראח מספר על ההפגנה בסילואן:

ההפגנה בסילוואן היום התחילה בכמאה מפגינות ומפגינים שניסו להגיע לכניסה של מרכז המבקרים של עיר דוד ברחוב וואדי חילווה שם התקיים כנס הארכיאולוגים של עמותת אלע”ד. משטרת ישראל מנעה את התקרובתן של המפגינות לכניסה למרכז המבקרים, וחסמה את רחוב וואדי חילווה במחסומים משטרתיים כך שההפגנה נעמדה מאוחריהם...

ועוד: אוסף תמונות, וידאו מההפגנה (1 | 2), מהמעצרים ומבית המשפט.

קראנו ססמאות כגון “אין קדושה בעיר כבושה”, “כיתות לימוד לילדים לא שמירה למתנחלים” “עיר דוד זה אלעד, אל תתנו לגזל יד”. חלק מהפעילים הצליחו לעבור את המחסום המשטרתי וניסו להכנס למרכז המבקרים ונהדפו בכוח ונגררו חזרה אל מעבר למחסום.



אחרי שהמשכנו לעמוד ולצעוק ססמאות זמן מה, אחד השוטרים החליט לדחוף פתאום את המחסום המשטרתי על דניאל, דחף אותו, התנפל עליו וניסה לעצור אותו דבר שגרר את שאר כוחות מג”ב גם כן להכנס ולהכות את המפגינים. דניאל נעצר אחרי שדרכו על ראשו, שברו לו את המשקפיים ובאופן כללי מחצו אותו היטב.



מתנחל שעבר מכיוון הכנס והמשטרה נתנה לו לעבור, חזר מכיוון המפגינים עם רכבו וניסה לדרוס את הפעילים ואף פגע בכמה מאיתנו. אבי כהן סירב לעצור אותו על אף שהוא ראה את כל הנעשה והיה ברור שמדובר בניסיון דריסה.



מאוחר יותר ההפגנה כולה ירדה למעיין במורד וואדי חילווה וקראו למסיירים בקרבת מקום סיסמאות בגנות השימוש בארכיאולוגיה לטובת ההתנחלויות.



קבוצה של פעילות המשיכה וניסתה להכנס לכנס. חמישה מפגינים נעצרו על שניכנסו לאיזור הכנס על אף שהכנס פתוח לציבור הרחב וכל השטח הוא שטח ציבורי. מספר מפגינים נוספים קראו סיסמאות בכניסה למתחם ופעיל נוסף נעצר. קבוצה נוספת של פעילות קראו מהשביל מעל הכנס כדי להסב את תשומת ליבן של הארכיאולוגים לעוול שנעשה במקום, חלקן הצליחו לרדת יותר לכיוון הכנס ונהדפו בכוח חזרה אל שאר הקבוצה. לבסוף כוחות מג”ב החליטו לדחוף את המפגינות אל מחוץ לשכונה והדפו אותן בכוח, הפילו אותן לריצפה ועצרומפגינה נוספת.

לאחר מכן, הוזמנו כולנו לארוחת איפטאר במרכז המידע של ואדי חילווה – היה כיף!

 ליהי ואני המשכנו לתת עדות על המעצר האלים של דניאל, דבר שנגמר בכך שהחוקר שלי שאל אותי אם אני נהנה להרביץ לשוטרים… חבל שלא הסברתי לו שפעם אחרונה שפעלתי באלימות הייתה בצבא.

 

        

 

 

 

 

Comments

Random Image

among La Liga at amid 26-10-2013 Online Game, Watch Match FC Barcelona versus Real Madrid C.F.