Navigation

 

Global IMC Network

 

אוואז בעצומה עולמית נגד המתקפה הישראלית על משט הסיוע לעזה

העולם זועזע מהמתקפה הישראלית על משט הסיוע לעזה. זה הזמן להתחיל בחקירה מקיפה - ולהסיר את המצור מעל עזה. חיתמו על העצומה העולמית, והעבירו את המסר הלאה:

חיתמו על העצומה



המתקפה הישראלית הקטלנית על משט הסיוע לעזה זיעזעה את העולם.



לישראל, כמו לכל מדינה אחרת, יש את הזכות להגן על עצמה, אבל כאן היה מדובר בשימוש מופרז ומקומם של כוח קטלני כדי להגן על מדיניות מקוממת לא פחות: המצור הישראלי על עזה, שבה למעלה מ-70% מהאולוסיה תלויים בסיוע של ארגונים בינלאומיים כדי לרכוש מזון.



האו"ם, האיחוד האירופי וכמעט כל הממשלות והגופים הבינלאומיים קראו לישראל להסיר את המצור מעל עזה, ואחרי המשט - לחקור באופן מקיף את הפשיטה הקטלנית. אולם ללא לחץ מסיבי מהאזרחים, תגובתם של מנהיגי העולם תיוותר בגדר מלים בלבד, כפי שכבר קרה כל כך הרבה פעמים בעבר.



בואו נהפוך את הזעקה העולמית לחזקה כל כך שלא ניתן יהיה להתעלם ממנה. הצטרפו לעצומה למען חקירה מקיפה ועצמאית של הפשיטה הקטלנית, אחריותיות והסרה מיידית של המצור מעל עזה. ליחצו על הקישור כדי לחתום על העצומה ואח"כ הפיצו את המסר הלאה:



http://www.avaaz. org/he/gaza_ flotilla/ ?vl



העצומה תוגש למוסדות האו"ם ולמנהיגי העולם ברגע שמספר החותמים יגיע ל-200,000, ואח"כ שוב ושוב בכל הזדמנות ובכל פעם שהמספר יצמח משמעותית. עצומה מסיבית ברגע משברי כזה יכולה להוכיח למנהיגים שהודעות לעיתונות והצהרות פומביות אינן מספיקות - האזרחים דורשים פעולה.



כשהאיחוד האירופי מחליט האם להרחיב את יחסי המסחר המיוחדים עם ישראל וכשאובמה והקונגרס קובעים את היקף התקציב שיועבר לצה"ל בשנה הבאה - זה הזמן להבטיח פעולה משמעותית: זה הזמן לאמת ולתביעת אחריות על אירועי המשט ולישראל לעמוד בחוקים הבינלאומיים ולהסיר את המצור מעל עזה. חיתמו עכשיו והעבירו את המסר הלאה:



http://www.avaaz. org/he/gaza_ flotilla/ ?vl



ההסכמה על פתרון של שתי מדינות לשני עמים, החיות בביטחון ובשלום זו לצד זו, היא רחבה מאוד. אבל המצור והאלימות הישראלית שמקיימת אותו פוגעת אנושות באפשרות לממש פתרון כזה. דוד גרוסמן כתב בעקבות האירוע:



"
פעולתה של ישראל אמש היא רק ההמשך הטבעי של מעשה הנבלה של הסגר המתמשך על עזה...וגם הסגר הזה הוא המשך אך-טבעי למדיניות מאובנת ומגושמת, שפעם אחר פעם פונה, כברירת מחדל, כהרגל שהפך כבר לטבע, אל הפעלת כוח עצום, מופרז, בכל צומת של הכרעה, בכל מקום שנחוצות בו פיקחות ורגישות וחשיבה יצירתית."



אלפי פעילי שלום בישראל מחו בימים האחרונים על החלטת הממשלה לתקוף את המשט ברחובות תל-אביב, ירושלים והצפון וקראו להסיר את המצור מעל עזה. ביום שבת ה-5.6, רבים עוד יותר ייפגשו כדי לציין 43 שנה לכיבוש תחת הכותרת: הממשלה מטביעה אותנו, חייבים לחתור לשלום. נפגשים ברחוב פרישמן פינת כיכר רבין בשעה 19:00 וצועדים יחד אל כיכר מוזיאון תל-אביב - אנחנו מקווים שנתראה שם!



יחד ננסה להפוך את הרגע האפל הזה לנקודת מפנה, ונקרא לשלום ולצדק.



בתקווה,



ריקן, אליס, רלוקה, פול, איאן, גרציאלה ושאר צוות אוואז



מקורות:



מאמרו של דוד גרוסמן ב"הארץ"

http://www.haaretz. co.il/hasite/ spages/1171592. html



מאמרו של אלוף בן הקורא לחקירה עצמאית של אירוע תקיפת המשט:

http://www.haaretz. co.il/hasite/ spages/1171412. html



בצלם על המצב בעזה:

http://www.btselem. org/Hebrew/ Gaza_Strip/ 20100531_ The_Siege_ on_Gaza.asp



------------ --------- --



596496944.gif

מעוניינים לתמוך באוואז? פעילותנו ממומנת כולה מתרומות ואיננו מקבלים כסף מממשלות או תאגידים. הצוות המסור והמצומצם שלנו מבטיח שגם התרומה הקטנה ביותר תופנה למטרה משמעותית. אתם מוזמנים לתרום כאן.

 

 

א 

אין להשיב להודעה זו. כדי ליצור אתנו קשר אנא השתמשו בטופס בקישור הבא: www.avaaz.org/ he/contact

     

Comments

Random Image

10_4
 

Syndicate

Syndicate content Features

Syndicate content Newswire