Upcoming Events

  • החיים בעיר הם הכי אקולוגיים(17 hours)
  • Rogatka Hip Hop Night(18 hours)
  • Against Wall נגד הגדר(1 day)
  • Women in Black(1 day)
  • Critical Mass(1 day)
  • Sheikh Jerrah الشيخ جراح שייח ג'ראח(1 day)
  • רוגטקה: קונצרט שישי(1 day)
 

Navigation

 

Global IMC Network

  • www.indymedia.org
 

כיצד ללמד על הנכבה? השתלמות לאנשי חינוך

24/03/2010 10:00

השתלמות על ערכת הלימוד על הנכבה - "איך אומרים נכבה בעברית?" - תתקיים בתאריכים 24-25 במרץ 2010, בהנחיית יוסי מקייטון ועמיה גלילי, מצוות החינוך של עמותת "זוכרות". ההשתלמות מיועדת לאנשי חינוך, במערכת הפורמלית והלא-פורמלית, שעובדים עם נוער, סטודנטים ו/או מורים לעתיד המעוניינים להכיר את הערכה ולחוות תהליך לימודי קצר על הנכבה.

"איך אומרים נכבה בעברית?" היא ערכת לימוד ייחודית על הנכבה המיועדת למערכת החינוך היהודית בישראל. היא עוסקת בלמידה על הנכבה דרך שאלות על הזהות שלנו כישראלים, על המקומות המוכרים לנו, על עיצוב הזיכרון הקולקטיבי, על היחסים בין ההיסטוריה הדומיננטית לבין היסטוריות מושתקות, על פליטות, על פיוס, על זכות השיבה ועוד. הערכה מגוונת מבחינה מתודולוגית, ומציעה מערכי שעור ופעילויות המתאימים הן לתחומי ידע שונים בבית הספר והן למסגרות לא-פורמאליות.

במהלך ההשתלמות נכיר ונחווה מספר יחידות מהערכה, נדון בהיבטים תוכניים של הערכה ובהיבטים פדגוגיים-דידקטיים שלה. בנוסף, נעלה ונבחן שאלות שלמידה על הנכבה והערכה עצמה מציבות בפנינו כאנשי חינוך, למשל: איך ניתן ללמד וללמוד על הנכבה במסגרות החינוך הישראליות? כיצד להביא סיפור כה שונה מזה שאנו מכירים, ולעתים אף מנוגד לו? כיצד לפתח כלים ביקורתיים במסגרות חינוכיות לגישור בין החומר הנלמד בד"כ לבין הלימוד על הנכבה? איך ניתן להתמודד עם האתגרים, הפחדים והשאלות ביחס לזהות שלנו, המתעוררים בלמידה על הנכבה?

ההשתלמות תחל ביום רביעי ה 24/3 ב 10:00 ותסתיים ביום חמישי ה 25/3 ב 17:00. ההשתלמות מסובסדת וכוללת לינה וארוחות בבית מלון באזור באר שבע. פרטים נוספים ופירוט התכנית ישלחו למשתתפים. תשלום סמלי: 100 שח. ההשתתפות בהשתלמות מותנית בראיון קבלה. להרשמה ולפרטים נוספים – עמיה גלילי, רכזת חינוך, עמותת זוכרות: 03-6953155 או כתבו ל: amaya.galili@gmail.com להתרשמות והכרות עם ערכת הלימוד: http://www.zochrot.org/?id=718

מתוך דברי סיכום של משתתפים ומשתתפות בהשתלמות הראשונה, אוגוסט 2009, חיפה: - ההשתלמות עוררה הנאה ומוטיבציה גדולה מאוד ללמוד עוד על הנכבה וכן הבנה שאין לי הרבה ידע. ביומיים האלה אפשרתי ואפשרתם לי להוציא את הדברים שקשה יותר להגיד ולמקם את הדברים מחדש. - אהבתי שבאים בגישה שמתחברת לתלמיד הישראלי, לאיפה שהוא נמצא. - מורכבות לא יוצרת אמת אחת שתחליף אמת אחת באחרת, מורכבות יוצרת מורכבות. אני מרגישה שזה מה שעשינו ביומיים האלה. - ההשתלמות נתנה לי אפשרות להתלבט, לחשוב, להתמודד עם הרבה שאלות. אני יוצאת עם אדרנלין וחשק לעשות את זה כבר, לעשות את זה עם הערכה. - קיימת בדידות גדולה למי שעושה דברים דומים מול המערכת שהיא בד"כ נגד. יש ערך לגעת ולשאול את השאלות הכואבות, וקבוצה שנעים לדבר בה היא ערך מאוד חשוב כנגד השגרה שלנו שהנכבה לא מדוברת בה.

PreviewAttachmentSize
hishtalmut2_invitation.pdf112.06 KB

Comments

Random Image

1_abito-pippa-2
 

Syndicate

Syndicate content Features

Syndicate content Newswire