Independent Media Center, Israel
http://indymedia.org.il

משפט הרוזנברגים וההכנות למלחמה כנגד עיראקFriday 07 Feb 2003


author: ברית הפועלים הסוציאליסטית (swl_p@hotmail.com)

summary
האווירה בארה"ב מזכירה יותר ויותר את האווירה של המלחמה הקרה של ראשית שנות החמישים.





הלעג המתפשט בעולם כלפי סוג וטיב "ההוכחות" של בוש, אכן מצביע על כך שחלק הולך וגדל של האנושות מבין כי ארה"ב היא הסכנה הגדולה ביותר לאנושות.

מי שמכיר את ההיסטוריה האמריקאית אינו יכול שלא להיזכר במשפט של אתל ויוליוס רוזנברג. משפט המסמל אולי יותר מכל אירוע אחר את ציד המכשפות של המקרתיזם האמריקאי.

הרקע למשפטם היה המלחמה הקרה בה לממשל האמריקאי היה צורך בשעיר לעזזאל שנמצא בדמותם של הזוג שהיו לפתות בתקופה מסוימת חברים במפלגה הקומוניסטית. במשפט בזק שנערך בין ה6 במרס ובין ה29 במרס 1951 נמצא הזוג אשם במסירת סודות של יצירת פצצות האטום למרות שלא הייתה להם כל גישה אפשרית למחקר של פיתוח הנשק לחיסולה של האנושות בה כבר השתמשה ארה"ב ב1945. למרות שהמדענים הסובייטים ידעו על אפשרות של פיתוח פצצות אטום כבר ב1943 הרודן הסובייטי סירב לפתח נשק זה עד לאחר שארה"ב השתמשה בו ביפן. הסיבה שארה"ב השתמשה בנשק זה ב45 היה מחד הצורך שלה לעשות טרור לאנושות כמסר אם תתנגדו לנו נטיל עליכם פצצות אטום.

שנית למנוע שיפן תיכנע לברה"מ. רק ב49 עשתה ברה"מ את הניסוי האטומי הראשון שלה.

ביוני 1953 נצלו השניים למוות בשל אשמת ריגול אטומי לטובת ברה"מ. הוכחות ששימשו את התביעה כחומר הרשעה לא היו יותר מאשר פברוק גס. בדיוק מאותו הסוג המשמשות כיום כדי לשכנע רת דעת הקבל שלעיראק יש נשק להשמדה המונית, דהיינו נשק מהסוג שיש לארה"ב ואשר מאיימת בגלוי להשתמש בו כנגד עיראק.

כיום מרבית האנושות מלבד החלקים הריאקציונרים ביותר שלה מתנגדים למלחמה המזוהמת המתוכננת כנגד עיראק.

מה ששליטי ארה"ב והשותפים שלהם כולל הציונים עומדים לגלות כי קל מאוד להתחיל מלחמה , אולם התוצאות לא פעם מפתיעות את אלו שהתחילו בה. הסתירות של השיטה הולכות ומחריפות והשליטים עשויים לגלות שהם איבדו שליטה על חלק הולך וגדל של האנושות.



יוסי שורץ

ברית הפועלים הסוציאליסטית

(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.