Independent Media Center, Israel
http://indymedia.org.il

האגודה לזכויות האזרח במכתב למעריב: נבקשכם לחדש פירסום טורו של ספירוTuesday 14 May 2002


author: דן יקיר, היועץ המשפטי אגודה לזכויות האזרח ביש

summary
נשמת אפה של העיתונות היא שוק רעיונות ודעות חופשי, עצמאות מחשבתית וביקורתיות. פיטורי עיתונאי בשל אי הסכמה לדעותיו היא פגיעה קשה בערכי היסוד של חברה דמוקרטית.





האגודה לזכויות האזרח בישראל

מרכז ארצי: ת"ד 35401, ירושלים 91352

נשיא האגודה: סמי מיכאל





9 במאי 2002

ש/1827



לכבוד

מר יואב צור

עורך ראשי

זמן תקשורת



לכבוד

מר אבי זילברברג

עורך

כל הזמן





הנדון: פיטורי גדעון ספירו



גדעון ספירו פירסם את טורו "סמרטוט אדום" בשבועון "כל הזמן" מדי שבוע מאז אוגוסט 2000. כפי שמסר לנו מר ספירו, אך לפני שלושה חודשים נפגש איתו מר אבי זילברברג, עורך העיתון, והדגיש בפניו, כי למרות שנדרש לקצץ כל הוצאה אפשרית בשל המצב הכלכלי של הרשת, הטור של מר ספירו חשוב בעיניו והוא יעשה כל מאמץ לשמור על המשך הופעתו. גדעון ספירו מצידו היה מוכן לדחות את קבלת שכרו עד לכשירווח.



והנה למרבית התדהמה התבשר גדעון ספירו בשבוע שעבר על הפסקה מיידית של פירסום טורו, וזאת בשל כך שהטור "מיצה את עצמו". אף בקשתו של מר ספירו לפרסם טור פרידה מקוראיו נדחתה לאחר התייעצות שקיים מר זילברברג עם מר צור.



לגדעון ספירו ברור, ואף לנו קשה להשתחרר מהמחשבה הקשה, כי הסיבה היחידה לביטול טורו היא הדעות הפוליטיות שהביע במסגרתו. התנהגות זו לא רק שהיא מהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי של גדעון ספירו ושל קוראיו, אלא אף מאיימת לכרות את הענף עליו מבוסס חופש העיתונות כולו.

נשמת אפה של העיתונות היא שוק רעיונות ודעות חופשי, עצמאות מחשבתית וביקורתיות. פיטורי עיתונאי בשל אי הסכמה לדעותיו היא פגיעה קשה בערכי היסוד של חברה דמוקרטית.



עיתון כל הזמן יהיה עני הרבה יותר ללא טורו של מר ספירו.



לפיכך נבקשכם לחדש ללא דיחוי את פירסום טורו של גדעון ספירו.



בכבוד רב

דן יקיר, עו"ד

היועץ המשפטי



העתק: מר אמנון דנקנר, עורך "מעריב"



(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.